Novogradnja Drinskog mosta kod Međeđe, 1925/26. godine

1Koristimo izvanrednu priliku da pogledate vrijedan istorijski izvor fotografske građe povodom obnove željezničkog mosta kod Međeđe poznatijim pod imenom „Željeznički most na ušću Lima u Drinu – Most na Drini“ sa uzane pruge Sarajevo – Višegrad, odnosno Sarajevo – Priboj na Limu.

 

 

2Drugog februara 1925. godine pušten je u saobraćaj dio uzane pruge od Vardišta do Užica tako da je tokom 1926. godine uspostavljen željeznički saobraćaj na cijeloj dionice od Sarajeva do Beograda. Da bi most kvalitetno vršio svoju zahtjevnu funkciju na pomenutoj koridorskoj pruzi od privredne važnosti BiH i Srbije, marta 1925. godine, otpočela je obnova-novogradnja ovog mosta ojačana novom metalnom konstrukcijom koja je ležala na dva betonska nosača. Programom obnove i modernizacije u rekonstrukciji ovog najznačajnijeg objekta na toj pruzi svrha je projekta zadovoljiti kategoriju veće nosivosti od starog projektiranog modela opterećenja jer iz istorije znamo da je ovaj most tokom Prvog svjetskog rata bio srušen 1914. i obnovljen 1916. godine.
3Na kraju, prikazujemo samo dio fotografija u svrhu naše i vaše priče i sjećanje na ovaj rešetkasti most s osvrtom planiranja, organiziranja, izvođenja radova i realizacije od marta 1925. do juna 1926. godine. Također, kroz fotografije možete vidjeti hronološki slijed aktivnosti od postavljanja provizorija i čeličnih pajnerskih provizorija, ugradnja montažnih temelja, temeljnih skela, postavljanja nadkonstrukcije, čeličnih nosača i vodilica, montaža nosača dizalicom, međuspratna konstrukcija, kranske staze itd.

 

4Bez sumnje, ovaj metalni most, najveće je dostignuće tadašnjeg graditeljstva na uzanoj pruzi Sarajevo – Beograd. Most koji se ističe svojim izgledom je vrlo skladno uklopljen u okoliš tada je proglašen vrijednim arhiktetonskim i umjetničkim djelom.

 

 

Istoriju od nastanka prvog mosta, njegovih rušenja tokom rata i ponovnih obnova možete pročitati u već objavljenom članku u linku: http://vremeplov.ba/?p=11090