Majestic Imperijal – osvrt na Carskog “Ćiru”

I.M.1.

 

 

 

 

 

 

 

Obilježavanje 100. godišnjice Sarajevskog atentata i početka Prvog svjetskog rata u junu ove godine postavit će glavni bh. grad u žižu svjetskih dešavanja. Hiljade zvaničnika iz brojnih zemalja već su najavile posjetu Sarajevu tokom obilježavanja godišnjice atentata na austrijskog prestolonasljednika i nadvojvodu Franca Ferdinanda (Franz) i njegovu suprugu Sofiju.

Organizator proslave godišnjice je Javna ustanova Muzej Sarajeva 1878-1918. U organizaciji su svesrdno pomagale brojne ambasade evropskih zemalja u BiH, nevladine organizacije i međunarodne institucije na čelu Vlade Francuske koja je predvodila grupu evropskih zemalja u pripremaju i obilježavanje 100 godina od sarajevskog atentata.

Povodom obilježavanja i proslave godišnjice sarajevskog atentata jedna od najvećih atrakcija austrougarski luksuzni voz „Majestic Imperator“, koji bi iz Beča trebao doputovati u Sarajevo sa stotinama gostiju, otkazan je.

Mnogi ljubitelji starih željeznica (nostalgičari), među kojima je i moja malenkost, bili smo oduševljeni najavom i planiranoj vožnji ovog luksuznog voza do u Sarajevo i Mostar. Međutim, vezano za nedavne katastrofalne poplave i klizišta u Bosni i Hercegovini i uzrokom nastalih šteta na željezničkoj infrastrukturi, putem elektronske pošte kontaktirao sam organizatora iz Beča (bhs at majestic-train.com) i dobio sam odgovor da se organizacija planirane vožnje luksuznog voza „Majestic Imperator“( Beč-Sarajevo-Mostar-Sarajevo-Beč, od 26.06. – 01.07. 2014.) otkazuje.

Istorija ovog voza proteže daleko u 19. stoljeće i po svojoj elegantnoj opremi i tehničkoj preciznosti nazvan je palačom na tračnicama. Izgrađen je u Pragu u prestižnoj tvornici vagona i lokomotiva Franz Ringhoffer & Smichow. Carski vagoni bili su dugi oko deset metara sa tri osovine i vazdušnim kočenjem i vrhunskim komforom za nesmetano i ugodno putovanje. Uređenje interijera su kao putujuće hotelske sobe prekrivene hrastovim parketom i prostrti sa perzijskim ćilimima. Vrata, ramovi prozora, toaletni stolići i ostali namještaj su od javora ili oraha sa rezbarijma do savršenstva. Kauči, fotelje, sjedišta u kupeima sa rezbarijama su prekriveni svilenim damastom punjen i konjskom dlakom, a ručke su od bjelokosti ili mesinga te izvorne zavjese iz carske operske kuće iz Beča.
Ovu carsku palaču na točkovima vukla je plemenita „310“-ka, također izrađena u tvornici Franz Ringhoffer & Smichow, remek djelo sa kotačima promjera 214 cm, teška 140 tona, sa 12 osovina, oko 1.800 KS i brzine od 100 km/h. Ova lokomotiva je bila najbrža u svojoj klasi u tadašnjoj Monarhiji. Danas se nalazi u Tehničkom muzeju u Beču.
U galeriji fotografija možete pogledati istoriju carskog voza i fotografije restauriranog voza koji i danas odiše luksuzom utkan u savršenoj tehničkoj izvedbi vagona i ljepoti enterijera.

Mail prepiske u kojem se otkazuje putovanje

Katalog 2014 Majestic Imperator