
Arnold Jung Lokomotivfabrik bio je proizvođač parnih lokomotiva, posebno laganih željezničkih lokomotiva u Kirchenu (Sieg), Njemačka. Kompanija je osnovana 13. veljače 1885. godine kao Junger & Staimer OHG, odnosno Arnold Jung i Christian Staimer. Dvije godine nakon smrti Arnold Junga, 1913. godine, preimenovana je u Arn. Jung Lokomotivfabrik G.m.b.H. Jungenthal. Godine 1976. proizvodnja lokomotiva prestaje u korist drugih proizvoda, poput alata, dizalica, konzola za mostove i slično. 30. rujna 1993., proizvodnja je prestala i tvornica je zatvorena. Međutim, mlada tvrtka Jungenthal GmbH opstaje kao “Junge Wehrtechnik GmbH”, a u otvorenom prostoru bivše tvornice, pored muzejskih lokomotiva, danas se nalazi trgovački i prodajni centar za hranu. Tijekom posljednjih stoljeća, tvornica GmbH proizvela je više od 12.800 lokomotiva, uključujući nešto više od 1.000 na komprimirani zrak – rudarskih lokomotiva, 650 električnih lokomotiva i 4.600 parnih lokomotiva. Najveći udio otpada na dizelske lokomotive, ukupno gotovo 6.500 komada. Posljednja lokomotiva isporučena je u svibnju 1987., s rednim brojem 14286. Arnold Jung. Od 1897. godine bio je stalni dobavljač za Prusku državnu željezničku upravu, zbog čega su se na terenu parne lokomotive nazivale “Pruski tip” T3; G8,1; G8,2; G8,2 i 9,3. Sljedeće su serije bile spremnici za motore od 64 i 80 tona, a serija 41 za Njemačke željeznice, DeutschStaatsbahnen. Tijekom Drugog svjetskog rata, za Deutsche Bahn, proizvedene su serije 23, 50 i 52. Međutim, većina isporučenih vozila otišla je u privatne i industrijske željeznice unutar zemlje i inozemstva. Strojevi s različitim širinama kolosijeka i osi sekvenci isporučivani su, osim u Europi, i u Sjevernoj i Južnoj Americi, Africi te Indoneziji. S ovom prilikom djelomično objavljujem rijetku skriptu-katalog (u mom vlasništvu) parnih lokomotiva tvornice Arnold Jung Lokomotivfabrik G.m.b.H. Jungenthal, tiskanu 1940. godine.
Klikom na poveznicu ispod možete pregledati pdf dokument:
Arn. Jung Lokomotivfabrik G.m.b.H. Jungenthal