Srodni članci (povijest) od 15. svibnja 2014. godine…
Ispod teksta možete pogledati galeriju slika stradale željezničke infrastrukture uslijed poplava u BiH
Kao posljedica elementarne vremenske nepogode koja je zahvatila cijelu Bosnu i Hercegovinu, putnički i teretni željeznički promet u FBIH odvija se otežano, a na nekim dionicama je potpuno obustavljen. U svrhu sprječavanja nastalih šteta i osiguranja sigurnog odvijanja željezničkog prometa, formiran je krizni stožer ŽFBiH, a operativni timovi upućeni su na teren.
Najkritičnije stanje je u Poslovnim područjima (PP) Sarajevo, Tuzla i Zenica, dok se željeznički promet s manjim poteškoćama odvija u PP Mostar, a u PP Bihać nesmetano.
Zbog izvanrednih okolnosti uzrokovanih vremenskim nepogodama, došlo je do potpune zabrane putničkog i teretnog prometa na prugama Tuzla-Zvornik, Tuzla-Brčko, Tuzla-Banovići, Tuzla-Doboj, Doboj-Zenica i Zenica-Kakanj. Putnički vlakovi na relaciji Sarajevo-Čapljina-Sarajevo prometuju bez smetnji.
Ekipe željezničara danonoćno su na terenu sa svom raspoloživom mehanizacijom u cilju što hitnije uspostave prometa od Kaknja do Zenice. Operativne ekipe ŽFBiH nalaze se na terenu i poduzimaju sve mjere iz svoje nadležnosti te u skladu s Pravilnikom o postupanju u vanrednim okolnostima, ostvaruju suradnju s predstavnicima lokalnih zajednica i Civilne zaštite, mobiliziraju svo raspoloživo ljudstvo i materijalno-tehničke resurse u cilju ublažavanja posljedica poplava.
Na pruzi Brčko-Banovići u Živinicama, vodena bujica odnijela je jedan kilometar tucanika i ostavila šine bez oslonca. Ista je situacija na dionici pruge Zenica-Maglaj u Topčić Polju kod Nemile, gdje je uslijed nanosa odnesen tucanik i oštećena kontaktna mreža, a uslijed velikog klizišta došlo je do pomijeranja kolosijeka. Na dionici pruge Kakanj-Lašva, uslijed pomijeranja tla, došlo je do zatrpavanja kolosijeka na više mjesta. Radovi na sanaciji ove dionice su u tijeku.
Tek nakon povlačenja vode bit će moguće pristupiti sanaciji dijela pruge od Sarajeva do Doboja, kao i u cijelom Tuzlanskom kantonu, kako bi se što prije uspostavio nesmetan promet robe i putnika.
I još jedna dobra vijest: Dana 17.05. oko 19:30 sati krenuli su prvi teretni putovi prema Zenici, dok je putnički promet još uvijek obustavljen.
20.05.2014.
Preuzeto sa: http://www.zfbh.ba/zfbhbax/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=116
Zbog krađe na prugama privremeno obustavljen teško uspostavljeni saobraćaj na dionici Kakanj – Lašva
Učestale krađe željezničke imovine otežavaju ionako tešku i složenu sanaciju željezničke infrastrukture, koja je teško stradala uslijed poplava koje su pogodile BiH. Dana 19.05.2014. godine oko 22:40 sati na međustaničnom odstojanju Modrinje – Kakanj, otuđeno je oko 700 metara kontaktnog provodnika sa nosećim užetom, zbog čega je zbog pada kontaktne mreže na pruzi od sinoć privremeno, ponovno obustavljen željeznički promet na dionici Kakanj-Lašva. Ekipe željezničara su danonoćno na terenu s ciljem da što prije osposobe pruge ili dijelove pruga za promet vozova.
Najteže je stanje i dalje u Poslovnom Području Tuzla. Na relaciji Ljubače-Živinice, gdje je rijeka Spreča uništila oko 250 metara pruge i pružnog nasipa, u noći i danas se nastavlja sanacija štete. Nakon sanacije ovog dijela pruge, planirana je sanacija mosta na rijeci Gostelji (Živinice-Donja Višća) te popravak oštećenih mostova i pruge prema Kalesiji i Zvorniku. Istovremeno se vrši raščišćavanje pruge Lukavac-Dobošnica i pruge Mramor-Brčko.
Vrlo je važno istaknuti da u Poslovnom području Zenica radi kontinuirano održavanje proizvodnje za potrebe ArcelorMittal-a iz Luke Ploče, svakodnevno dolaze robe koje omogućavaju kontinuitet proizvodnje, a istovremeno se obavlja otprema gotovih proizvoda. Svakodnevno se vrši i dostava uglja iz RMU Zenica u Termoelektranu Kakanj.
Željezničari iz PP Mostar organizirali su se za prikupljanje humanitarne pomoći za ugrožena područja, a prvi konvoji su jutros krenuli prema odredištu.
Služba za odnose s javnošću ŽFBiH
21.05.2014.
Upozorenje stanovništvu uz prugu Zenica –Maglaj: Kontaktna mreža pod naponom od 25.000 Volti
Željeznice FBiH upozoravaju stanovništvo koje živi uz prugu Zenica – Maglaj da je kontaktna mreža uz lijevi i desni kolosijek pod naponom od 25.000 volti, te ih molimo da budu vrlo oprezni prilikom saniranja svoje imovine kako ne bi došlo do ugrožavanja života. Ako je potrebno izvesti radove u blizini kontaktne mreže, molimo stanovništvo da se obrate predstavnicima ŽFBiH i uz njihov nadzor to izvedu.
Osim toga, želimo istaknuti da su radnici ŽFBiH putem kontinuiranog rada na uklanjanju kamenja, blata, balvana i drugog materijala koji su vodene bujice i klizišta nanijeli na prugu, napravili uvjete da se dionica pruge Zenica – Maglaj-Zenica u naredna dan ili dva u potpunosti očisti te da se započne s pripremama za uvodenje laganih vožnji. Na taj način, ukoliko bi se radovi odvijali prema planu, Sarajevo bi se u što skorije vrijeme željezničkim putem povezalo s Maglajem.
Na pruzi Zenica – Maglaj postojalo je 17 kritičnih mjesta koja su izravno ugrožavala lijevi i desni kolosijek zbog klizišta zemljišta, nanosa materijala i izlijevanja potoka bujičara, kao i pokidane kontaktne mreže.
Ekipe željezničara su danonoćno na terenu s cijelom raspoloživom mehanizacijom na cilju što bržeg otklanjanja posljedica elementarne nepogode. Najteža situacija bila je u mjestima Topčić Polje, Nemila, Kahrimani, Globarica, Mračaj itd.
Željezničari iz PP Mostar poslali konvoje pomoći
U povodu velikih šteta izazvanih poplavama i odronima, kako na imovini Željeznica Federacije BiH, tako i na imovini zaposlenih, željezničari u Poslovnom području Mostar organizirali su se i pružili pomoć kolegama u Poslovnom području Zenica.
Nakon što su uočili katastrofalno stanje u ugroženim područjima, u manje od 24 sata, djelatnici su putem vodstva Područja i postojećih podružnih sindikata sproveli akciju kupovine i prikupljanja najosnovnijih životnih namirnica za kolege u PP Zenica.
Kupljeni su voda, hrana, sanitarni i higijenski materijal, rukavice, lopate i tako dalje, i u utorak su dva kamiona iz Mostara dopremljena i predana kolegama u Zenicu.
Osim navedene pomoći, u utorak je također u Zenicu stiglo 20 radnika građevinske službe iz područja Mostara, koji će ostati potreban broj dana pomažući kolegama u čišćenju i sanaciji pruge.
Ovo je mali doprinos u savladavanju nesreće koja je zadesila kolege u ugroženim područjima, ali željezničari iz PP Mostar željeli su pokazati spremnost na pomoć svima kojima je potrebna i koliko je u našim mogućnostima.
Željezničari u rekordnom roku osposobili prugu Sarajevo-Zenica-Maglaj
Ulažući nadljudske napore, željezničari FBiH sinoć su, u kasnim satima, uspjeli osposobiti prugu na dionici Zenica – Maglaj i na taj način, u rekordnom roku, uspostavili teretni promet na relaciji Sarajevo-Zenica-Maglaj, a u suradnji sa ŽRS-om, Maglaj je povezan i s Dobojem.
Na svim dionicama, zbog mjera opreza, uvedene su lagane vožnje, a zbog prekida kontaktne mreže uvedena je dizel vuča.
Probijanjem ovih trasa Željeznice FBiH ostvarile su uvjete za rad gospodarskih subjekata oslonjenih na željeznički promet. Za sada, nesmetana proizvodnja osigurana je za rudnike Đurđevik, Banovići i Dubrave u tuzlanskom bazenu, kao i za termoelektrane u Tuzli i Kaknju, te doprema sirovina za Arcelor Mittal u Zenici.
Naredni primarni zadatak je sanacija kontaktne mreže, kako bi se uspostavio i putnički promet na dionici Sarajevo-Zenica-Maglaj i dalje prema Doboju.
Dosadašnji radovi na probijanju trasa iznose više od 10 miliona KM, a procjena ukupne štete na sanaciji i revitalizaciji željezničke infrastrukture, iznosit će više desetina miliona KM. Zato su ŽFBiH uputile apel za međunarodnu pomoć svim željezničkim upravama u regiji i Europi.
23.05.2014. http://www.nezavisne.com
Obustavljen promet rude prema Zenici
PRIJEDOR – Rudnik “ArselorMital” Prijedor obustavio je isporuku željezne rude prema partneru “ArselorMital” Zenica zbog prekida željezničkog prometa, a proizvodnju rude sveo na minimum zbog popunjenih skladišnih kapaciteta, priopćeno je danas iz ovog poduzeća.
Ministar industrije, energetike i rudarstva Republike Srpske Željko Kovačević izjavio je da je Vlada naložila sanaciju oštećene pruge te da su “Željeznice Republike Srpske” u pregovorima s izvođačima radova.
Do prekida pruge došlo je u Kostajnici kod Doboja u dužini od 250 metara, kao i na mjestima Prisoje i Kulaši u dužini od po 50 metara.
“ArselorMital Prijedor” uputio je radnike i strojeve prema Doboju kako bi pomogli kolegama u rekonstrukciji pruge, a započela je priprema i isporuka 2.000 metara kubnih kamena prema Doboju iz kamenoloma Drnovača, nad kojim također rudnik ima eksploatacijska prava.
Iz rudnika u Omarskoj svakoga mjeseca prema Zenici otprema se oko 160.000 tona rude, dok se otprema prema partnerima u Poljskoj i Češkoj odvija planski.
Radnici Željeznica Federacije BiH neće ići kući dok se pruga Brčko – Banovići potpuno ne sanira.
23. SVIBNJA 2014. 15:57 Azra Mešić Radio Televizija Tuzlanskog Kantona
Na bosanskohercegovačkim prugama odvijaju se prave radne akcije. Traje obnova dionica uništenih poplavama i klizištima kako bi se ponovno uspostavio željeznički prijevoz roba za domaću privredu. Ipak, pruga Brčko – Banovići cijelom dužinom još najmanje tri dana neće biti prohodna.
Dvomjesečna proizvodnja ugljena banovićkog Rudnika, od gotovo 10 tisuća tona, nije smjela dulje čekati na prijevoz prugom, stoga su rudničke mašine pomogle da se u rekordnom roku uspostavi promet prema Termoelektrani Tuzla.
“Juče je normalizovana proizvodnja. Ta dva smo uspjeli nešto dostaviti kamionima. Sada ide redovni promet prugom do Termoelektrane u Tuzli, ali još nismo krenuli prema Kakanju, zbog prekida na tamošnjoj dionici pruge”, kaže Munever Čergić, generalni direktor RMU Banovići. Na dionici preko Malina u Živinicama više nema problema, ali duž cijele pruge do Brčkog radnici Željeznica Federacije BiH uklanjaju zemlju s pragova i šina te popravljaju nasipe koje su odnijela klizišta. U Mramoru nema odmora. Akcija podsjeća na onu od prije više od 60 godina kada je gradila ova čuvena dionica.
Nijaz Muratović, šef Željezničke stanice Mramor, kaže da su tu radnici neprestano, 24 sata dnevno. “Radi se danonoćno. Svi smo izašli s ove pruge, da što prije završimo.”
Radove nadgleda Nedim Šabić, zamjenik direktora Željeznica FBiH, podružnica Tuzla. “Između stanica Mramor i Tinja imamo pet odrona i dva klizišta. Kad završimo, mislim da će ovo biti jedini izlaz prugom iz Federacije”, kaže on.
U toku su također i sanacije na dionicama širokog kolosijeka u Špionici i Ormanici. Osim rudnika, na popravak pruge Brčko – Banovići čekaju i tuzlanska Solana, lukavačka Koksara, brčanska Šećerana, te brojne druge tvornice koje za prijevoz robe uglavnom koriste željeznicu.
26.05.2014. Služba za odnose s javnošću ŽFBiH
Svi putni pravci na prugama ŽFBiH prohodni
Sve prometne pravce na prugama Željeznica FBiH od danas su prohodni i opskrba gospodarskih subjekata vrši se neometano, uz laganu vožnju i pojačane mjere opreza!
Otklanjanjem i sanacijom 50 kriznih točaka na određenim dionicama, omogućeno je povezivanje cijele pruge na koridoru Vc od Doboja do Čapljine, uz pruge na relacijama Tuzla – Zvornik, Tuzla – Brčko, Tuzla – Banovići i Tuzla – Doboj.
Daljnje povezivanje Željeznica FBiH sa Banjom Lukom, odnosno, Hrvatskom i Srbijom ovisi o dinamici radova koje budu izvodile Željeznice RS, Hrvatske željeznice i Željeznice Srbije.
Procjena štete 8,3 milijuna, sanacija čija je vrijednost oko 25 milijuna KM
S obzirom na to da su u početnoj fazi štete na prugama ŽFBiH procijenjene na cca 8,3 miliona KM, njihova sanacija će koštati barem tri puta više. Zbog nedostatka vlastitih sredstava za saniranje pružne mreže, ŽFBiH su uputile apel za pomoć međunarodnim željezničkim asocijacijama poput UIC-a, CER-a, ali i drugim željezničkim upravama.
U jeku borbe za osposobljavanjem željezničkog prometa, Željeznice FBiH su blokirane račune, što je dovelo ovu tvrtku u situaciju da doslovno ne može kupiti ni litru nafte, te ŽFBiH insistiraju na hitnoj deblokadi računa, kao i na što skorijem imenovanju Uprave, jer ova kompanija mjesecima posluje bez nje.
Krađa željeznih utega, kablova i drugog materijala, kako u redovnim, tako i u izvanrednim okolnostima, predstavlja direktni napad na sigurnost i živote svih čije je poslovanje i kretanje povezano uz prugu, stoga ŽFBiH apeliraju nadležnim tijelima da poduzmu sve aktivnosti na otkrivanju i sankcioniranju počinitelja.
Zahvaljujući konstantnom zalaganju željezničara, kritične točke na dionicama od Sarajeva do Zenice i od Zenice do Maglaja su otklonjeni već prije nekoliko dana, te je uspostavljen najprije teretni, a potom i putnički promet uz pojačane mjere sigurnosti. Otklanjanjem kritičnih točaka u tuzlanskom području, pruge ŽFBiH su konačno potpuno povezane i prohodne.
4. lipnja 2014. Radiosarajevo.ba
Kreću vlakovi od Sarajeva do Doboja
Željeznice Republike Srpske priopćile su da će od sutra djelomično biti uspostavljen međunarodni putnički promet, odnosno da će vlakovi saobraćati na relaciji Sarajevo-Doboj–Sarajevo, piše Fena.
Po redu vožnje, u prometu će biti vlakovi s polascima iz Sarajeva u 10:46 za Doboj i iz Doboja u 15:09 za Sarajevo.
Uskoro će biti uspostavljen cijeli putnički promet na relaciji Banja Luka – Doboj – Banja Luka, kao i međunarodni na relaciji Sarajevo – Zagreb – Sarajevo, planira se nakon završetka radova na sanaciji ugroženog dijela pruge.





















































