Prelistavajući iz arhive Red vožnje iz 1982/83. godine i prikazanoj frekvenciji putničkih vozova kroz željezničku stanicu Sarajevo, pokušao sam napraviti usporedbu frekvencije za tekuću 2014. godinu. Naime, jednu tada snažnu i dobro organiziranu željeznicu (JŽ – ЈЖ kao društvena svojina) teško mogu poistovjetiti sa današnjom željeznicom u BiH, odnosno ŽFBH i ŽRS kao javnim dobrom-servisom u službi građana. Navodim podatak da je na pruzi Šamac – Sarajevo, 70-ih godina, godišnje, u prosjeku, prevezeno oko četiri miliona putnika, dok je od 1996. do 2013. godine, na svim prugama Željeznice Federacije BiH, godišnje prevezeno od 650 do 900.000 putnika. Ili, od 100% prihoda koje ostvari ŽFBH u jednoj godini, 3% odnosi se na prihod od putničkog saobraćaja. Također, navodim podatak da je ŽFBH u 2013. godini imala blizu tri miliona KM prihoda od putničkog prijevoza i deset miliona KM gubitka, zbog investicionog održavanja mobilnih sredstava i amortizacije. Razlog ove porazne činjenice odgovor se može pronaći kod vlasnika, tj. Vlade Federacije BiH, i pitati o budućem razvoju željeznice i njezinoj strategiji kao stupu privrede u BiH. Prikazujem tabelarno frekvenciju vlakova koji su saobraćali (direktno otpravljanje polaznih i prolaznih vlakova) željezničkom stanicom Sarajevo za 1983. godinu u „korelaciji“ frekvencije vlakova za 2014. godinu kroz istu stanicu.


