Објављујем ретке авионске снимке града Сарајева из 1954. године. Веома je interesантно видети тадашњи изглед и препознатљиву архитектуру града, како би млађе (па и старије) генерације могле сведочити променама планираног развоја града у протеклих 60 година изградње.
Ми, старија генерација, се сећамо да једном потезом оловке, односно, службеник одређује како ће се и шта градити, па тако и данас, помоћу ових фотографија можемо закључити да на једној парцели ничу зграде, док на другој се ништа не дешава.
Такође, помоћу ових објављених снимака неко ће се радовати јер ће своју кућу (зграду) видети у прошлости, што значи да је легална и неће морати платити геодете, архитекте, накнаде и доприносе везано за скенирање стања из 1968. године. За љубитеље железнице могу уочити „шртку“ узане пруге према Бистрику и узану пругу до нове железничке станице (отворена за саобраћај 1953.), где се спајала са истом ширином колосека трамвајског саобраћаја. Такође, инфраструктуру Централне радионице (касније Васо Мискин Црни), станице Сарајево узаног колосека, војног логора (карану „Маршал Тито“), великог парка на Мариином Двору, плато Скендерија и друге локације где се може видети колике су грађевинске трансформације доживеле.
Наглашавам да су приказане фотографије скенирани снимци формата А3 са описима преузетим из оригинала, и да квалитет није толико лош ако знате да су направљене аналошком камером и техником обраде познатом као целулозна аероснимака, а не дигиталном аерофотограметријском камером (pushbroom камера) коју данас у великој мери користе. Уживајте!









