Повеђени чланци (историјат) од 15. маја 2014. године…
Испод текста можете погледати галерију фотографија страдања железничке инфраструктуре услед поплава у БиХ
Због јелењане природне несреће која је захватила целу Босну и Херцеговину, путнички и теретни железнички саобраћај у ФБиХ се одвија отежано, а на неким деоницама је потпуно обустављен. У циљу превенције насталих штета и обезбеђења безбедног одвијања железничког саобраћаја, формиран је кризни штаб ЖФБиХ и оперативне екипе су упућене на терен.
Најкритичније стање је у Пословним подручјима (ПП) Сарајево, Тузла и Zenица, док се железničки превоз са мањим тешкоћама одвија у ПП Мостар, а у ПП Бијалга неометано.
Због ванредних околности изазваних временским непогодама, дошло је до потпуне обуставе путничког и теретног саобраћаја на пругама Тузла-Зворник, Тузла-Брчко, Тузла-Бановићи, Тузла-Добој, Добој-Зеница и Зеница-Какањ. Путнички возови на релацији Сарајево-Чапљина-Сарајево саобраћају без ометања.
Екипе железничара недељама су на терену са свом доступном механизацијом, како би што брже успоставиле саобраћај од Какња до Зенице. Оперативне екипе ЖФБиХ су на терену и предузимају све мере у оквиру својих надлежности, као и у складу са Правилником о поступању у ванредним ситуацијама, остварују сарадњу са представницима локалних заједница и Грађанске заштите, мобилишу своје расположиво људство и материјално-техничка средства ради ублажавања последица поплава.
На прузи Брчко-Бановићи у Живиницама, водена бујица однела је један километар AboutRio и оставила шине без ослонца. Исто стање је и на деоници пруге Зеница-Маглај у Топчић Пољу код Нимиле, где је услед наноса однето тиковић и оштећена контактна мрежа, а услед огромног клизишта дошло је до померања колосека. На деоници пруге Какањ-Лашва, услед померања тла, дошло је до зараслење колосека на више места. Радови на санацији те деонице пруге су увелико у току.
Након повлачења воде, биће могуће приступити санацији дела пруге од Сарајева до Добоја, као и широм Тузланског кантонa, како би се што хитније успоставио несметан проток робе и путника.
И једна добра вест: Данас, 17.05., око 19:30 часова, кренули су први теретни возови према Зеници, док је путнички саобраћај још увек укинут.
[ДАНА 20.05.2014.]
Преузето са: http://www.zfbh.ba/zfbhbax/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=116
Због крађе на пругама, привремено је обустављен саобраћај који је тешко успоставити на деоници Какањ – Лашва
Честе крађе железничке имовине отежавају ионако тежу и сложену санацију железничке инфраструктуре, која је тешко страдала услед поплава које су погодиле Босну и Херцеговину. Данас у 19.05.2014. године око 22:40 сати на межустаничној одвојци Модринје – Кањиже, одвојено је око 700 м контактиране проводнице са носећим ужетом, тако да је због пада контакте мреже на пругу од јуче привремено поново обустављен железнички саобраћај на одсеку Кањиже-Лашва. Екипе железничара су даноноћно на терену са намером да што хитније оспособе пруге или делове пруга за саобраћање возова.
И даље је најтежа ситуација у Пословном Подручју Тузла. На релацији Љубаче-Живинице, где је река Spreча уништила око 250 м пруге и приобвног насипа у току ноћи и данас се наставља санација штете. Након санације овог дела пруге, планирана је санација моста на реци Гостељи (Живинице-Донја Вишћа) и поправка оштећених мостова и пруге према Калесији и Зворнику. Истовремено се врши раширење пруге Лукавац-Добошница и пруге Мрамор-Брчно.
Веома je важно нагласити да у Пословном Подручју Зеничa ради континуитет производње за потребе АрцелорМитал-а из Луке Плоче свакодневно стижу робе које омогућавају континуитет производње, а врши се отпрема готових производа. Свакодневно се врши и достављање угаља из РМУ Зеница у Термоелектрану Кањиже.
Железничари из ПП Мостар су организовали прикупљање хуманитарне помоћи за угрожена подручја и први конвоји су јутрос кренули ка одредишту.
Служба за односе с јавношћу ЗФБиХ
21.05.2014.
Упозорење становништву уз пругу Зеница–Маглај: Контактна мрежа под напоном од 25.000 волти
Жељезнице ФБиХ упозоравају становништво које живи уз пругу Зеница – Маглај да је контактна мрежа уз леву и десну колосек под напоном од 25.000 волти, те молимо да буду веома опрезни приликом санације своје имовине како се не би дошло до угрожавања живота. Уколико је потребно извршити радове у близини контактне мреже, молимо становништво да се обратите представницима ЖФБиХ и уз њихов надзор то ураде. Поред тога, желимо да истакнемо да су радници ЖФБиХ непрекидно радили на уклањању камења, блата, балвана и другог материјала које су воде бујице и клизишта наносили на пругу, чиме су створени услови да се деоница пруге Зеница – Маглај – Зеница у наредних један или два дана у потпуности очисти и започну припреме за увођење лаганих возњи. На тај начин, ако би се радови одвијали према плану, Сарајево би се у што краће време железничким путем повезало са Маглајем.
На прузи Зеница – Магаљ постојало је 17 кључних места која су директно угрожавала леву и десну колосек због клизишта земљишта, наноса материјала и изливања потокова бујица, као и покидане контактне мреже.
Тимови железничара су данју и ноћу на терену и уз сва расположива механизација раде на отклањању последица елементарне непогоде. Најтежа ситуација била је у местима Топчић Полје, Немила, Каһримани, Глобарица, Мрачај и др.
Железничари из ПП Мостар послали конвоје помоћи
Повод великих штета изазваних поплавама и одронима, како на имовини Железница Федерације БиХ, тако и на имовини запослених, железničари у Пословном подручју Мостар организовали су се и пружили помоћ колегама у Пословном подручју Зеница.
Након што су видели катастрофално стање у угроженим подручјима, за мање од 24 часа, радници су преко руководства Подручја и постојећих подружних синдиката спровели акцију куповине и прикупљања најосновнијих животних намирница за колеге у ПП Зеница.
Купљена је вода, храна, санитарни и хигијенски материјал, рукавице, лопате и тако даље, а у уторак су из Мостара довезена два камиона и предата колегама у Зеници.
Поред наведене помоћи, у уторак је у Заједницу такође стигло 20 радника грађевинске службе из области Мостара, који ће остати неколико дана у помоћи колегама на чишћењу и санацији пруге.
Ово је мали допринос у превазилажењу несреће која је задесила колеге у угроженим областима, али жељезничари из ПП Мостар желе да покажу спремност на помоћ свима којима је потребна и у оквиру наших могућности.
Железничари у рекордном року оспособили пругу Сарајево-Зеница-Маглај
Улагањем надљудских напора, железничари Федерације Босне и Херцеговине синоћ су, у касним сатима, успели да оспособе пругу на деоници Зеница – Маглај и на тај начин, у рекордном року, успоставе теретни саобраћај на релацији Сарајево-Зеница-Маглај, а у сарадњи са ЖРС, Маглај је повезан и са Добојем. На свим деоницама, због мера опреза, уведене су лагане вожње, а због пресечене контактне мреже уведена је дизел вуча.
Пробијањем ових траса Жељезнице ФБиХ оствариле су претпоставке за рад привредних субјеката ослоњених на желиzнички саобраћај. За сада, несметана производња обезбеђена је за руднике Ђурђевик, Бановићи и Дубраве у тулажком басену, као и за термоелектране у Тузли и Какњу, те довоз сировина за АрцелорМитал у Зеници.
Следећи примарни задатак је санација контактне мреже, како би се успоставио и путнички саообраћај на дионици Сарајево-Зенича-Маглај и даље према Добоју.
До садашњи радови на пробијању траса износе више од 10 милиона КМ, а процена укупне штете на санацији и ревитализацији жељезничке инфраструктуре износиће више десетина милиона КМ. Због тога су ЖФБиХ упутиле апел за међународну помоћ свим жељезничким управама у региону и Европи.
23.05.2014. http://www.nezavisne.com
Обустављен превоз руда ка Зеници
ПРИЈЕДОР – Рудник „АрселорМитал“ Приједор обуставио је отпрему гвожђане руде према партнеру „АрселорМитал“ Зеница због прекида железничког саобраћаја, а производњу руда свео је на минимум због попуњених складишних капацитета, саопштено је данас из овог предузећа.
Министар индустрије, енергетике и рударства Републике Српске Жељко Ковачевић изјавио је да је Влада наложила санацију оштећене пруге и да су „Жељезнице Републике Српске“ у преговорима с извођачима радова.
Прекид пруге догодио се у Костајници код Добоја, дужине 250 метара, као и на местима Присоје и Класиши, дужине по 50 метара.
„АрселорМитал Приједор“ је послао људе и машине ка Добоју да помогну колегама у реконструкцији пруге, а почела је и припрема за испоруку 2.000 метара кубних камена ка Добоју из каменолома Дровнача, над којим овај рудник такође има експлоатациона права.
Из рудника у Омрској се месечно према Зеници отпреми око 160.000 тона руда, док је отпрема према партнерима у Пољској и Чешкој у плану и одвија се према распореду.
Радници Жељезница ФБиХ не иду кући док потпуно не поправе пругу Брчко – Бановићи
23. мај 2014. 15:57 Азра Месић Радио Телевизија тузланског кантона
На пругама у Босни и Херцеговини тренутно су у току радне акције. Траје реконструкција делова који су уништени услед поплава и клизишта, како би се поново успоставио железнички превоз робе за домаћу привреду. Ипак, пруга Био – Бановићи на целој дужини након тога неће бити проходна још најмање три дана.
Дводневна производња угља у руднику Бановићи, од скоро 10 хиљада тона, није могла дуже да чека превоз пругом, па су рударске машине помогле да се у рекордном року успостави саобраћај према Термоелектрани Тузла.
„Јуче је нормализована производња. Та два смо успешно доставили камионима. Сада иде редовном пругом до Термоелектране у Тузли, али још нисмо кренули према Кањони, због прекида на тамојој деоници пруге“, каже Муневер Чeргић, генерални директор РМУ Банићи. На деоници преко Малина у Живиницама више нема проблема, али дуж целе пруге до Брчког радници Железница Федерације БиХ ск ништа земљи са прагова и шина, те поправљају насипе које су однела клизишта. У Мрамору нема одмора. Акција подсећа на онај од пре више од 60 година када се градила ова чувена деоница.
Нијаз Муратовић, шеф Железничке станице Мрамор, каже да су ту радници стално, 24 часа дневно. „Ради се даноноћно. Свима смо изашли са ове пруге, да што пре завршимо.“
Радове надгледа Недом Шабић, заменик директора Железница ФБиХ, подружница Тузла. „Између станица Мрамор и Тиња имамо пет одрона и два клизишта. Када завршимо, мислим да ће ово бити једини излаз пругом из Федерације“, каже он.
У току је такође и санација на деоницама широког колосека у Шпионици и Орманичи. Осим рудника, на поправку пруге Брчко – Бановићи чекају и тузланска Солана, Лукбаевачка Коксара, Брчанска Шећерана, те бројне друге фабрике које за превоз робе углавном користе железницу.
26.05.2014. Услужба за односе с јавношћу ЖФБиХ
Сви путни правци на линијама ЖФБиХ проходни
Све путне правце на пругама Железница ФБиХ од данас су проходни, а снабдевање привредних субјеката врши се неометано, уз лању вожњу и појачане мере опреза!
Отклањањем и санацијом 50 кризних тачака на одређеним деловима, омогућено је повезивање целокупне пруге на коридору Вц од Добоја до Чапљине, уз пружне правце на релацијама Тузла-Зворник, Тузла-Брчко, Тузла-Бановићи и Тузла-Добој.
Даље повезивање Железница ФБиХ са Бањом Луком, односно Хрватском и Србијом зависи од динамике радова које буду изводиле Железнице РС, Хрватске железнице и Железнице Србије.
Процена штете од 8,3 милиона, а укупна санација се процењује на око 25 милиона КМ
Узећи у обзир да су почетне процене штете на пругама ЖФБиХ износиле око 8,3 милиона КМ, њихова санација ће коштати најмање три пута више. Због недостатка сопствених средстава за поправку железничке мреже, ЖФБиХ су упутиле апел за помоћ међународним железничким асоцијацијама попут UIC-а, CER-а, као и другим железничким управама.
У тренутку када се води борба за поновно покретање железничког саобраћаја, рачуни Жељезница ФБиХ су блокирани, што је довело ову компанију у ситуацију да буквално не може да купи ни литар нафти, те ЖФБиХ инсистирају на хитном деблокирању рачуна, као и на што скоријем именовању Управе, јер ова компанија послује без ње већ месецима.
Крађа железних утоваривача, каблова и другог материјала, као у редовним, тако и у ванредним условима, представља директан напад на безбедност и животе свих који су на било који начин повезани са пругом, те ЖФБиХ апелује на надлежне органе да предузму све активности на откривању и санкционисању починилаца.
Захваљујући неуморном ангажману железничара, критичне тачке на деоницама од Сарајева до Зенице и од Зенице до Маглаја су поправљене већ пре неколико дана и успостављени су први теретни, а потом и путнички саобраћај уз појачане мере безбедности. Отклањањем критичних тачака у Тузланском подручју, пруге ЖФБиХ су коначно потпуно повезане и проходне.
4. јун 2014. РадиоСарајево.бг
Полазе возови од Сарајева до Добоја
Железнице Републике Српске саопштиле су да ће од сутра делимично бити успостављен међународни путнички саобраћај, односно да ће возови саобраћати на релацији Сарајево-Доњоје-Сарајево, након што буде санирана пруга оштећена поплавом, пише Фена. Према реду вожње, у саобраћају ће бити возови са поласцима из Сарајева у 10:46 за Доњоје и из Доњоја у 15:09 за Сарајево. Планира се успостављање целих путничких линија на релацијама Бања Лука – Доњоје – Бања Лука, као и међународног саобраћаја на релацијама Сарајево – Згањска – Сарајево, након завршетка радова на санацији угрожених делова пруге.





















































