Objavljujem retke avionske snimke grada Sarajeva iz 1954. godine. Veoma je interesantno videti tadašnji izgled i prepoznatljivu arhitekturu grada, kako bi mlađe (pa i starije) generacije mogle svedočiti o promenama u planskom razvoju grada u poslednih 60 godina izgradnje.
Mi, starije generacije, sećamo se da jednim potezom olovke, naime, službenik određuje kako će i šta će se graditi, pa tako i danas, pomoću ovih fotografija možemo utvrditi da na jednoj parceli niču zgrade, a na drugoj se ne događa ništa.
Takođe, pomoću ovih objavljenih snimaka, neko će se obradovati jer će svoju kuću (zgradu) videti u prošlosti, što znači da je legalna i neće morati plaćati geodete, arhitekte, naknade i doprinose vezano za skeniranje stanja iz 1968. godine.
Za ljubitelje železnice mogu uočiti „štreku“ uzane pruge prema Bistriku i uzanu prugu do nove železničke stanice (otvorena za saobraćaj 1953.) gde se spajala sa istom širinom kolosijeka tramvajskog saobraćaja.
Takođe, infrastrukturu Centralne radionice (kasnije Vaso Miskin Crni), stanice Sarajevo uzanog kolosijeka, vojnog logora (kasarna „Maršal Tito“), velikog parka na Marijin dvoru, platoa Skenderija i drugih lokacija gde se može videti koliko su građevinske transformacije doživele.
Napominjem da prikazane fotografije su skenovi formata A-3 sa opisom preuzetih iz originala i kvalitet nije toliko loš ako se zna da je rađen analognom kamerom i tehnikom obrade tzv. celulozni aerosnimak, a ne digitalnom aerofotogrametrijskom kamerom (pushbroom kamerom) koje se danas uveliko koriste. Uživajte!









