Скочи на садржај

Poplave su zaustavile vozove!

poplave

Povezani članci (istorijat) od 15. maja 2014. godine…
Ispod teksta možete pogledati galeriju slika stradanja željezničke infrastrukture uslijed poplava u BiH

Usled elementarne vremenske nepogode koja je zahvatila čitavu Bosnu i Hercegovinu, putnički i teretni železnički saobraćaj u Federaciji Bosne i Hercegovine odvija se otežano, a na pojedinim deonicama je potpuno obustavljen. U cilju preventive nastalih šteta i obezbeđenja sigurnog odvijanja železničkog saobraćaja, formiran je krizni štab ŽFBiH i operativne ekipe su upućene na teren.

Najkritičnije stanje je u Poslovnim područjima (PP) Sarajevo, Tuzla i Zenica, dok se željeznički transport sa manjim teškoćama odvija u PP Mostar, a u PP Bihać neometano.

Zbog vanrednih okolnosti izazvanih vremenskim nepogodama, došlo je do potpune obustave putničkog i teretnog saobraćaja na prugama Tuzla-Zvornik, Tuzla-Brčko, Tuzla-Banovići, Tuzla-Doboj, Doboj-Zenica i Zenica-Kakanj. Putnički vozovi na relaciji Sarajevo-Čapljina-Sarajevo saobraćaju nesmetano.

Ekipe željezničara su danonoćno na terenu sa svom raspoloživom mehanizacijom u cilju što brže uspostave saobraćaja od Kaknja do Zenice. Operativne ekipe ŽFBiH nalaze se na terenu i preduzimaju sve mjere iz svoje nadležnosti, te u skladu sa Pravilnikom o postupanju u vanrednim okolnostima ostvaruju saradnju sa predstavnicima lokalnih zajednica i Civilne zaštite, mobilizuju sve raspoložive ljudske resurse i materijalno-tehničke resurse u cilju ublažavanja posljedica poplava.

Na pruzi Brčko-Banovići u Živinicama, vodena bujica odnijela je jedan kilometar tok-toka i ostavila šine bez oslonca. Ista je situacija na dionici pruge Zenica-Maglaj u Topčić Polju kod Nemile, gdje je usled nanosa odnesen tok-tok i oštećena kontaktna mreža, a zbog ogromnog klizšta došlo je do pomicanja kolosijeka. Na dionici pruge Kakanj-Lašva, usled pomicanja tla, došlo je do zatrpavanja kolosijeka na više mesta. Radovi na sanaciji deonica pruge su u toku.

Tek nakon povlačenja vode biće moguće pristupiti sanaciji dela pruge od Sarajeva do Doboja, kao i u celom Tuzlanskom kantonu, kako bi što pre bio uspostavljen nesmetan protok robe i putnika.

I jedna dobra vest: Dana 17.05. oko 19:30 časova, krenuli su prvi teretni vozovi prema Zenici, dok je putnički saobraćaj još uvek bio obustavljen.

20.05.2014.

Preuzeto sa: http://www.zfbh.ba/zfbhbax/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=116

Zbog krađe na prugama privremeno obustavljen teško uspostavljeni saobraćaj na dionici Kakanj – Lašva

Česta krađa željezničke imovine otežava ionako tešku i složenu sanaciju željezničke infrastrukture, koja je teško stradala usljed poplava koje su pogodile Bosnu i Hercegovinu. Dana 19.05.2014. godine oko 22:40 sati na međustaničnom odstojanju Modrinje – Kakanj, otuđeno je oko 700 metara kontaktnog provodnika sa nosačem od užeta, te je zbog pada kontaktne mreže na pruzi od sinoć privremeno, ponovo obustavljen željeznički saobraćaj na dionici Kakanj-Lašva. Ekipe željezničara su dan i noć na terenu sa namjerom da što prije osposobe pruge ili njihove dijelove za saobraćanje vozova.
Stanje u Poslovnom području Tuzla i dalje je najteže. Na relaciji Ljubače-Živinice, gdje je rijeka Spreča uništila oko 250 metara pruge i pružnog nasipa, nastavlja se sanacija štete. Nakon sanacije ovog dijela pruge, planira se sanacija mosta na rijeci Gostelji (Živinice-Donja Višća) i popravka oštećenih mostova i pruge prema Kalesiji i Zvorniku. Istovremeno se vrši čišćenje pruge Lukavac-Dobošnica i pruge Mramor-Brčko.
Vrlo je važno naglasiti da u Poslovnom području Zenica radi neprekidan rad na održavanju proizvodnje za potrebe ArcelorMittal-a iz Luke Ploče, svakodnevno dolaze robe koje omogućavaju kontinuitet proizvodnje, dok se istovremeno vrši otprema gotovih proizvoda. Svakodnevno se vrši i isporuka uglja iz RMU Zenica u Termoelektranu Kakanj.
Željezničari iz PP Mostar organizirali su se za prikupljanje humanitarne pomoći za ugrožena područja, te je prvi konvoj jutros krenuo prema odredištu.

Služba za odnose s javnošću ŽFBiH

21.05.2014.

Upozorenje stanovništvu uz prugu Zenica – Maglaj: Kontaktna mreža pod naponom od 25.000 Volti

Željeznice FBiH upozoravaju stanovništvo koje živi uz prugu Zenica – Maglaj da je kontaktna mreža uz leva i desna kolosijeka pod naponom od 25.000 volti, te molimo da budu vrlo oprezni prilikom saniranja svoje imovine, kako ne bi došlo do ugrožavanja života. Ukoliko je potrebno izvršiti radove u blizini kontaktne mreže, molimo stanovništvo da se obrate predstavnicima ŽFBiH i da to urade uz njihov nadzor.
Pored toga, želimo istaći da su radnici ŽFBiH, neprekidnim radom na uklanjanju kamenja, blata, balvana i drugog materijala koji su vodene bujice i klizišta donijeli na prugu, ostvarili preduvjete da se dionica pruge Zenica – Maglaj-Zenica u narednih nekoliko dana u potpunosti očisti te započnu pripreme za lagane vožnje. Na taj način, ako bi se radovi odvijali po planu, Sarajevo bi se u što skorije vrijeme željezničkim putem povezalo sa Magljajem.

Na pruzi Zenica – Maglaj postojalo je 17 kritičnih mesta koja su direktno ugrožavala levu i desnu koloseku zbog klizišta zemljišta, nanosa materijala i izlijevanja potoka bujičara, kao i pokidane kontaktne mreže.

Ekipe željezničara su danonoćno na terenu i uz svu raspoloživu mehanizaciju rade na otklanjanju posljedica elementarne nepogode. Najteža situacija bila je u mestima Topčić Polje, Nemila, Kahrimani, Globarica, Mračaj itd.

Željezničari iz PP Mostar poslali konvoje pomoći

U povodu velikih šteta izazvanih poplavama i odronima, kako na imovini Željeznica Federacije BiH, tako i na imovini zaposlenih, željezničari u Poslovnom području Mostar organizirali su se i pružili pomoć kolegama u Poslovnom području Zenica.
Nakon što su uočili katastrofalno stanje u ugroženim područjima, u manje od 24 sata, zaposlenici su preko rukovodstva područja i postojećih podružničkih sindikata sproveli akciju kupovine i prikupljanja najpotrebnijih životnih namirnica za kolege u PP Zenica.

Kupljeno je voda, hrana, sanitarni i higijenski materijal, rukavice, lopate i ostalo, i u utorak su dva kamiona iz Mostara dopremljena i predata kolegama u Zenicu.

Osim navedene pomoći, u utorak je u Zenicu stiglo i 20 radnika građevinske službe iz Područja Mostara, koji će ostati potrebni broj dana pomažući kolegama na čišćenju i sanaciji pruge.
Ovo je mali doprinos u savladavanju nesreće koja je zadesila kolege u ugroženim područjima, ali željezničari iz Poslovnog područja Mostar žele pokazati spremnost na pomoć svima kome je potrebna i u okviru mogućnosti.

22.05.2014.
http://www.klix.ba/vijesti/bih/zeljeznicari-u-rekordnom-roku-osposobili-prugu-sarajevo-zenica-maglaj/140522033

Željezničari u rekordnom roku osposobili prugu Sarajevo-Zenica-Maglaj

Ulažući nadljudske napore, željezničari Federacije Bosne i Hercegovine sinoć su, u kasnim satima, uspjeli osposobiti prugu na dionici Zenica – Maglaj, čime su u rekordnom roku uspostavili teretni saobraćaj na relaciji Sarajevo-Zenica-Maglaj. U saradnji sa ŽRS, Maglaj je povezan i sa Doboju.
Na svim dionicama, zbog mjera opreza, uvedene su lagane vožnje, dok je zbog pokidane kontaktne mreže primijenjena dizel vuča.

Probijanjem ovih trasa, Željeznice FBiH su obezbedile osnovne preduslove za rad privrednih subjekata koji zavise od željezničkog saobraćaja. Za sada, nesmetano odvijanje proizvodnje je obezbeđeno za rudnike Đurđevik, Banovići i Dubrave u tuzlanskom regionu, kao i za termoelektrane u Tuzli i Kaknju, kao i za dopremu sirovina za Arcelor Mittal u Zenici.
Naredni primarni zadatak je sanacija kontaktne mreže, da bi se uspostavio i putnički saobraćaj na deonicama Sarajevo-Zenica-Maglaj i dalje prema Doboju.

Do sada urađeni radovi na probijanju trasa iznose više od 10 miliona KM, a procjene ukupne štete na sanaciji i revitalizaciji željezničke infrastrukture iznosit će više desetina miliona KM. Zbog toga su ŽFBiH uputile apel za međunarodnu pomoć svim željezničkim upravama u regionu i Evropi.

23.05.2014. http://www.nezavisne.com

Obustavljen transport rude ka Zenici

PRIJEDOR – Rudnik „ArselorMital“ Prijedor obustavio je otpremu željezne rude prema partneru „ArselorMital“ Zenica zbog prekida željezničkog saobraćaja, a proizvodnju rude sveo na minimum zbog popunjenih skladišnih kapaciteta, saopšteno je danas iz ovog preduzeća.
Ministar industrije, energetike i rudarstva Republike Srpske Željko Kovačević izjavio je da je Vlada naložila sanaciju oštećene pruge i da su „Željeznice Republike Srpske“ u pregovorima s izvođačima radova.
Do prekida pruge došlo je u Kostajnici kod Doboja u dužini od 250 metara, kao i mjestima Prisoje i Kulaši u dužini od po 50 metara.
„ArselorMital Prijedor“ uputio je ljudstvo i mašine put Doboja da bi pomogli kolegama u rekonstrukciji pruge, a počela je priprema i isporuka 2.000 metara kubnih kamena ka Doboju iz kamenoloma Drnovača nad kojim, takođe, eksploataciona prava ima ovaj rudnik.
Iz rudnika u Omarskoj mjesečno se prema Zenici otprema oko 160.000 tona rude, a otprema rude prema partnerima u Poljskoj i Češkoj odvija se po planu.

Radnici Željeznica FBiH ne idu kući dok prugu Brčko – Banovići ne saniraju u potpunosti
23 MAJ 2014 15:57 Azra Mesic Radio Televizija tuzlanskog kantona

Na bosanskohercegovačkim prugama su prave radne akcije. Traje obnova dionica uništenih poplavama i klizištima kako bi se ponovo uspostavio željeznički prevoz roba za domaću privredu. Ipak, pruga Brčko – Banovići cijelom dužinom neće biti prohodna još najmanje tri dana.
Dvodnevna proizvodnja uglja banovićkog Rudnika, od skoro 10 hiljada tona nije mogla čekati duže na prevoz prugom pa su rudničke mašine pomogle da se u rekordnom roku uspostavi saobraćaj prema Termoelektrani Tuzla.

„Jučer je normalizovana proizvodnja. Ta dva smo uspjeli nešto dostavit kamionima. Sad ide regularno prugom do Termoelektrane u Tuzlu, ali još nismo krenuli za Kakanj, zbog prekida na tamošnjoj dionici pruge“, kaže Munever Čergić, generalni direktor RMU Banovići. Na dionici preko Malina u Živinicama više nema problema, ali duž cijele pruge do Brčkog radnici Željeznica Federacije BiH sklanjaju zemlju sa pragova i šina, te popravljaju nasipe koje su odnijela klizišta. U Mramoru nema odmora. Akcija podsjeća na onu od prije više od 60 godina kad se gradila ova čuvena dionica.
Nijaz Muratović, šef Željezničke stanice Mramor kaže da su tu radnici stalno, 24 sata dnevno. „Radi se danonoćno. Izašli smo svi sa ove pruge, da što prije  završimo.“
Radove nadgleda Nedim Šabić, zamjenik direktora Željeznica FBiH, podružnica Tuzla. „Između stanica Mramor i Tinja imamo pet odrona i dva klizišta. Kad završimo, mislim da će ovo biti jedini izlaz prugom iz Federacije“, kaže on.
U toku je također i sanacija na dionicama širokog kolosijeka u Špionici i Ormanici. Osim rudnika, na popravak pruge Brčko – Banovići čekaju i tuzlanska Solana, lukavačka Koksara brčanska Šećerana, te brojne druge fabrike koje za prevoz robe koriste uglavnom željeznicu.

26.05.2014.   Služba za odnose s javnošću ŽFBiH

Svi putni pravci na prugama ŽFBiH prohodni

Svi putni pravci na prugama Željeznica FBiH od danas su prohodni i snabdijevanje privrednih subjekata vrši se neometano, uz laganu vožnju i pojačane mjere opreza!
Otklanjanjem i saniranjem 50 kriznih tačaka na određenim dionicama, omogućeno je povezivanje kompletne pruge na koridoru Vc od Doboja do Čapljine, uz pružne pravce na relaciji Tuzla- Zvornik, Tuzla-Brčko, Tuzla-Banovići i Tuzla-Doboj.
Dalje povezivanje Željeznica FBiH sa Banjom Lukom, odnosno, Hrvatskom i Srbijom zavisi od dinamike radova koje budu izvodili Željeznice RS, Hrvatske željeznice i Željeznice Srbije.

Procjena štete 8,3 miliona, sana cija oko 25 miliona KM

S obzirom na to da su u početnoj fazi štete na prugama ŽFBiH procijenjene na cca 8, 3 miliona KM, njihova sanacija će koštati barem tri puta više. Zbog nedostatka vlastitih sredstava za saniranje pružne mreže, ŽFBiH uputile su apel za pomoć međunarodnim željezničkim asocijacijama poput UIC-a, CER-a, ali i drugim željezničkim upravama.
U jeku borbe za osposobljavanjem željezničkog saobraćaja,  Željeznicama FBiH blokirani su računi, što je dovelo ovu kompaniju u situaciju da bukvalno ne može kupiti ni litar nafte, te ŽFBiH insistiraju na hitnoj deblokadi računa, kao i na što skorijem imenovanju Uprave, jer ova kompanija mjesecima posluje bez iste.
Krađa željeznih utega, kablova i drugog materijala i u redovnim, a naročito u vanrednim okolnostima, predstavlja direktan atak na sigurnost i živote svih čije je poslovanje i kretanje vezano uz prugu, te ŽFBiH apeluju nadležnim organima da poduzmu sve aktivnosti na otkrivanju i sankcionisanju počinitelja.
Zahvaljujući danonoćnom zalaganju željezničara, kritične tačke na dionicama od Sarajeva do Zenice i od Zenice do Maglaja otklonjene su još prije nekoliko dana i uspostavljen je prvo teretni, a potom i putnički saobraćaj uz pojačane mjere bezbjednosti. Otklanjanjem kritičnih tačaka u tuzlanskom području, pruge ŽFBiH konačno su u potpunosti uvezane i prohodne.

4.juni 2014. Radiosarajevo.ba
Kreću vozovi od Sarajeva do Doboja

Željeznice Republike Srpske saopštile su da će od sutra djelimično biti uspostavljen međunarodni putnički saobraćaj, odnosno da će do saniranja poplavom oštećene pruge vozovi saobraćati na relaciji Sarajevo-Doboj–Sarajevo, piše Fena.
Po redu vožnje u saobraćaju će biti vozovi sa polascima iz Sarajeva u 10.46 za Doboj i iz Doboja u 15.09 za Sarajevo.
Uspostavljanje kompletnog putničkog saobraćaja na relaciji Banja Luka – Doboj – Banja Luka, kao i međunarodnog na relaciji Sarajevo – Zagreb – Sarajevo planira se nakon završetka radova na sanaciji ugroženog dijela pruge.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

error: Content is protected !!
Pregled privatnosti

Ovaj sajt koristi kolačiće kako bismo vam omogućili najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima se čuvaju u vašem pregledaču i omogućavaju funkcije kao što su prepoznavanje kada se vratite na naš sajt i pomažu našem timu da razume koja su odeljenja sajta vama najzanimljivija i najkorisnija.