Prelistavajući iz arhive Red vožnje iz 1982/83. godine i prikazanoj frekvenciji putničkih vozova kroz željezničku stanicu Sarajevo pokušao sam napraviti poređenje frekvencije za tekuću 2014. godinu. Naime, jednu tada snažnu i dobro organizovanu željeznicu (JŽ – ЈЖ kao društvena svojina) teško mogu poistovetiti sa današnjom željeznicom u BiH, tj. ŽFBH i ЖРС kao javnim dobrom-servisom u službi građana. Napominjem podatak da je na pružnoj dionici Šamac – Sarajevo, 70-ih godina, prevezeno godišnje, u proseku, oko četiri miliona putnika, dok je od 1996. do 2013. godine, na svim prugama Željeznice Federacije BiH, godišnje prevozilo od 650 do 900.000 putnika. Ili od 100% prihoda koje ostvari ŽFBH u toku godine, 3% (tri procenta) otpada na prihode od putničkog saobraćaja. Takođe, ističem podatak da je ŽFBH 2013. godine ostvarila blizu tri miliona KM prihoda od putničkog prevoza i deset miliona KM gubitka, zbog ulaganja u održavanje pokretnih sredstava i amortizacije. Ovu poraznu činjenicu možemo pronaći u odgovoru vlasnika, tj. Vlade Federacije BiH, i pitati o budućem razvoju željeznice i njenoj strategiji kao temelju privrede u BiH.
Prikazujem tabelarno frekvenciju vozova koji su saobraćali (direktno polazak i prolaz) željezničkom stanicom Sarajevo za 1983. godinu, u „korelaciji“ sa frekvencijom vozova za 2014. godinu kroz istu stanicu.


