Skip to content

Uzdužni profil pruge Sarajevo – Ploče, 1962. godina.

1

Objavljujemo uzdužni profil pruge normalnog kolosijeka Sarajevo – Ploče. Također, u prilogu unosimo i situacioni plan pruge, sve iz arhivske građe ovog portala u izdanju ZJŽ, Zavod za studije projektovanje i nadzor građenja, pod naslovom „Rekonstrukcija željezničke pruge Sarajevo – Ploče“, Beograd 1962. godine. Uzdužni profil pruge prikazuje uspone i padove, kote nivelete, pojedinačna odstojanja i stacionaže. Mapirane su skice situacionog plana buduće pruge normalnog kolosijeka (rekonstrukcija uzanog kolosijeka).

2

Iz povijesti:
Iz priloženih skica uzdužnog profila pruga Sarajevo – Ploče duga je od km 0+000 do km 194+631. Radi usporedbe, uža pruga od Sarajeva do Metkovića (1891. godine) bila je duga 177 km +64, a od Metkovića do Ploča (1942. godine) 21 km +800, što je ukupno 199 km +440. Uža pruga od Metkovića do Sarajeva građena je etapno: Metković – Mostar od 14. svibnja 1885.; Mostar – Ostrožac od 22. kolovoza 1888.; Ostrožac – Konjic od 10. studenoga 1889. i Konjic – Sarajevo od 1. kolovoza 1891. Trasa uske pruge Sarajevo – Ploče definitivno se ukida danom puštanja u javni promet pruge normalnog kolosijeka na cijeloj trasi, tj. 26. studenoga 1966. godine.

3

Od 1964. godine, paralelno s građevinskim radovima gornjeg sloja željezničke pruge, započinje ugradnja telefonije, signalizacije i stubova za kontaktne vodiče, tako da je ovaj dio elektrificiran i pušten u promet 30. svibnja 1969. godine.

 

 

Napominjemo da je arhivska građa na ovoj stranici u vlasništvu web portala vremeplov.ba i ne smije se objavljivati ​​ili ponovno koristiti bez izričitog dopuštenja.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

error: Content is protected !!
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.