Objavljujemo uzdužni profil pruge normalnog kolosijeka Sarajevo – Ploče. Takođe, u prilogu unosimo i situacioni plan pruge, sve iz arhivske građe ovog portala u izdanju ZJŽ, Zavod za studije projektovanje i nadzor građenja, pod naslovom „Rekonstrukcija željezničke pruge Sarajevo – Ploče“, Beograd 1962. godine. Uzdužni profil pruge prikazuje uzpone i padove, kote nivoa, pojedinačna rastojanja i stacionaže. Skice situacionog plana buduće pruge normalnog kolosijeka (rekonstrukcija uzanog kolosijeka) su mapirane.
Iz istorije: Iz priloženih skica uzdužnog profila pruga Sarajevo – Ploče duga je od km 0+000 do km 194+631. Radi poređenja, uzana pruga od Sarajeva do Metkovića (1891. godina) bila je duga 177 km +64, a od Metkovića do Ploča (1942. godina) 21 km +800, što ukupno čini 199 km +440. Uzana pruga od Metkovića do Sarajeva građena je etapno: Metković – Mostar od 14. maja 1885.; Mostar – Ostrožac od 22. avgusta 1888.; Ostrožac – Konjic od 10. novembra 1889.; i Konjic – Sarajevo od 1. avgusta 1891. godine. Trasa uzane pruge Sarajevo – Ploče definitivno se ukida danom puštanja u javni saobraćaj pruge normalnog kolosijeka na celoj trasi, tj. 26. novembra 1966. godine.
Od 1964. godine, paralelno sa građevinskim radovima na gornjem delu pruge, započinje ugradnja telefonske mreže, signalizacije i stubova za kontaktnu mrežu, tako da je ova deonica elektrificirana i puštena u saobraćaj 30. maja 1969. godine.
Napominjemo da je arhivska građa na ovoj stranici u vlasništvu web portala vremeplov.ba i ne sme se objavljivati ili ponovo koristити без izričitog dopuštenja.
Napominjemo da je arhivska građa na ovoj stranici u vlasništvu web portala vremeplov.ba i ne sme se objavljivati ili ponovo koristiti bez izričitog odobrenja.