Prelistavajući iz arhive Red vožnje iz 1982/83. godine i prikazanoj frekvenciji putničkih vozova kroz željezničku stanicu Sarajevo pokušao sam napraviti komparaciju frekvencije za tekuću 2014. godinu. Naime, jednu tada snažnu i dobro organizovanu željeznicu (JŽ – ЈЖ kao društvena svojina) teško da mogu poistovjetiti sa današnjom željeznicom u BiH tj. ŽFBH i ЖРС kao javnim dobrom-servisom u službi građana. Navodim podatak da je na pružnoj dionici Šamac – Sarajevo, 70-tih godina, prevezeno godišnje, u prosjeku, oko četiri miliona putnika dok od 1996 – 2013. godine, na svim prugama Željeznice Federacije BiH, godišnje se preveze od 650 do 900.000 putnika. Ili od 100% prihoda koje ostvari ŽFBH u godini dana 3% (tri procenta) se odnosi na prihod od putničkog saobraćaja. Također, navodim podatak da je ŽFBH u 2013. godini imala blizu tri miliona KM prihoda od putničkog prijevoza i deset miliona KM gubitka razlogom investicionog održavanja mobilnih sredstava i amortizacije. Razlog ovoj poraznoj činjenici odgovor se može pronaći kod vlasnika tj. Vlade Federacije BiH i pitati o budućem razvoju željeznice i njenoj strategiji kao stubu privrede u BiH.
Prikazujem tabelarno frekvenciju vozova koji su saobraćali (direktno otpravljanje polaznih i prolaznih vozova) željezničkom stanicom Sarajevo za 1983. godinu u „korelaciji“ frekvencije vozova za 2014. godinu kroz istu stanicu.