Poplave zaustavile vozove!

poplaveVezani članci (istorijat) od 15. maja 2014. godine…
Ispod teksta možete pogledati galeriju slika stradanja željezničke infrastrukture posljedicom poplava u BiH

Usljed elementarne vremenske nepogode koja je zahvatila cijelu Bosnu i Hercegovinu putnički i teretni željeznički saobraćaj u FBiH odvija se otežano, a na pojedinim dionicama je u potpunosti obustavljen. U cilju prevencije nastalih šteta i osiguranja bezbjednog odvijanja željezničkog saobraćaja, formiran je krizni štab ŽFBiH  i operativne ekipe upućene su na teren.

Najkritičnije stanje je u Poslovnim područjima (PP) Sarajevo, Tuzla i Zenica, dok se željeznički transport sa manjim teškoćama odvija u PP Mostar, a u PP Bihać neometano.

Usljed vanrednih okolnosti uzrokovanih vremenskim nepogodama, došlo je do potpune obustave putničkog i teretnog saobraćaja na prugama Tuzla-Zvornik, Tuzla-Brčko, Tuzla-Banovići, Tuzla-Doboj, Doboj-Zenica i Zenica-Kakanj. Putnički vozovi na relaciji Sarajevo-Čapljina-Sarajevo neometano saobraćaju.

Ekipe željezničara danonoćno su na terenu sa svom raspoloživom mehanizacijom u cilju što hitnije uspostave saobraćaja od Kaknja do Zenice. Operativne ekipe ŽFBiH nalaze se na terenu i poduzmaju sve mjere iz svoje nadležnosti te u skladu sa Pravilnikom o postupanju  u vanrednim okolnostima, ostvaruju saradnju sa predstavnicima lokalnih zajednica i Civilne zaštite,  mobilišu svo raspoloživo ljudstvo i  materijalno-tehničke resurse u cilju ublažavanja posljedica poplava.

Na pruzi Brčko-Banovići u Živinicama vodena bujica odnijela je jedan kilometar tucanika i ostavila šine bez oslonca. Ista je situacija na dionici pruge Zenica-Maglaj u Topčić Polju kod Nemile, gdje je usljed nanosa odnesen tucanik i oštećena kontaktna mreža, a usljed ogromnog klizišta došlo je do pomijeranja kolosijeka. Na dionici pruge Kakanj-Lašva usljed pomijeranja tla došlo je do zatrpavanja  kolosijeka na više mjesta. Radovi na sanaciji dionice pruge su u toku.

Tek po povlačenju vode biće moguće pristupiti sanaciji dijela pruge od Sarajeva do Doboja, kao i u cijelom Tuzlanskom kantonu, kako bi se što hitnije uspostavio nesmetan protok robe i putnika.

I jedna dobra vijest: Dana 17.05. oko 19:30h krenuli prvi teretni vozovi prema Zenici dok putnički saobraćaj je još obustavljen.

20.05.2014.

Preuzeto sa: http://www.zfbh.ba/zfbhbax/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=116

Zbog krađe na prugama privremeno obustavljen teško uspostavljeni saobraćaj na dionici Kakanj – Lašva

Učestale krađe željezničke imovine otežavaju ionako tešku i kompleksnu sanaciju željezničke infrastrukture, koja je teško nastradala usljed poplava koje su pogodile BiH. Dana 19.05.2014. godine oko 22,40 sati na međustaničnom odstojanju Modrinje – Kakanj, otuđeno je oko 700 m kontaktnog provodnika sa nosećim užetom, tako da je zbog pada kontaktne mreže na prugu od sinoć privremeno, ponovno obustavljen željeznički saobraćaj na dionici Kakanj-Lašva. Ekipe željezničara su danonoćno na terenu sa namjerom da što hitnije osposobe pruge ili dijelove pruga za saobraćanje vozova.
I dalje najteže je stanje u Poslovnom Području Tuzla. Na relaciji Ljubače-Živinice, gdje je rijeka Spreča uništila oko 250 m pruge i pružnog nasipa u noći i danas se nastavlja sanacija štete. Nakon sanacije ovog dijela pruge, planirana je sanaciju mosta na rijeci Gostelji (Živinice-Donja Višća) i popravka oštećenih mostova i pruge prema Kalesiji i Zvorniku. Istovremeno se vrši raščišćavanje pruge Lukavac-Dobošnica i pruge Mramor-Brčko.
Veoma je važno naglasiti da u Poslovnom području Zenica radi kontinuiteta proizvodnje za potrebe ArcelorMittal-a  iz Luke Ploče svakodnevno dolaze robe koje omogućavaju kontinuitet proizvodnje, a  vrši se otprema gotovih proizvoda. Svakodnevno se vrši i dostavljanje uglja iz RMU Zenica u Termoelektranu Kakanj.
Željezničari iz PP Mostar organizovali su se za prikupljanje humanitarne pomoći za ugrožena područja i prvi konvoji jutros je krenuo na odredište.

Služba za odnose s javnošću ŽFBiH

21.05.2014.     

Upozorenje stanovništvu uz prugu Zenica –Maglaj: Kontaktna mreža pod naponom 25.000 Volti

Željeznice FBiH upozoravanju stanovništvo koje živi uz prugu Zenica – Maglaj da je kontaktna mreža uz lijevi i desni kolosijek pod naponom od 25.000 volti, te ih molimo da budu vrlo oprezni prilikom saniranja svoje imovine da ne bi došlo do ugrožavanja života. Ukoliko je potrebno izvršiti radove u blizini kontaktne mreže, molimo stanovništvo da se obrate predstavnicima ŽFBiH  i uz njihov nadzor to urade.
Pored ovoga, želimo istaći da su neprekidnim radom na otklanjanju kamenja, blata, balvana i drugog materijala koje su vodene bujice i klizišta nanijeli na prugu, radnici ŽFBiH ostvarili preduvjete da se dionica pruge Zenica – Maglaj-Zenica  u narednih dan ili dva u potpunosti očisti i počnu vršiti pripreme za uvođenje laganih vožnji. Na taj način, ako bi se radovi odvijali po planu, Sarajevo bi se u što skorije vrijeme  željezničkim putem povezalo sa Maglajem.

Na  pruzi Zenica – Maglaj postojalo je 17 kritičnih mjesta koja su direktno ugrožavala lijevi i desni kolosijek zbog klizišta zemljišta, nanosa materijala i izlijevanja potoka bujičara, kao i pokidane kontaktne mreže.

Ekipe željezničara su danonoćno na terenu i uz svu raspoloživu mehanizaciju rade na otklanjanju posljedica elementarne nepogode. Najteža situacija bila je u mjestima Topčić Polje, Nemila, Kahrimani,  Globarica, Mračaj itd.

Željezničari iz PP Mostar uputili konvoje pomoći

Povodom velikih šteta izazvanih poplavama i odronima, kako na imovini Željeznica Federacije BiH, tako i na imovini uposlenih, željezničari u Poslovnom području Mostar organizirali su se i pomogli kolegama u Poslovnom području Zenica.
Nakon što su vidjeli katastrofično stanje u ugroženim područjima, u manje od 24 sata, djelatnici su putem rukovodstva Područja i postojećih podružnih sindikata sproveli u djelo akciju kupovanja i prikupljanja najosnovnijih životnih namirnica za kolege u PP Zenica.

Kupljeni su voda,  hrana, sanitarni i higijenski materijal, rukavice, lopate i tako dalje, i u utorak su  dva kamiona iz Mostara dopremljena i predata kolegama u Zenicu.

Osim navedene pomoći, u utorak je također u Zenicu, došlo 20 radnika građevinske Službe iz Područja Mostara koji će ostati potreban broj dana pomažući kolegama na čišćenju i sanaciji pruge.
Ovo je mali doprinos u savladavanju nesreće koja je zadesila kolege u ugroženim područjima, ali željezničari iz PP Mostar  htjeli su pokazati spremnost na pomoć svima kome je potrebna i koliko je u našim mogućnostima.

22.05.2014. 
http://www.klix.ba/vijesti/bih/zeljeznicari-u-rekordnom-roku-osposobili-prugu-sarajevo-zenica-maglaj/140522033

Željezničari u rekordnom roku osposobili prugu Sarajevo-Zenica-Maglaj

Ulažući nadljudske napore željezničari FBiH uspjeli su sinoć, u kasnim satima, osposobiti prugu na dionici Zenica – Maglaj i na taj način, u rekordnom roku, uspostavili teretni saobraćaj na relaciji Sarajevo-Zenica-Maglaj, a u saradnji sa ŽRS, Maglaj je povezan i sa Dobojem.
Na svim dionicama, zbog mjera opreza, uvedene su lagane vožnje, a zbog pokidane kontakne mreže uvedena je dizel vuča.

Probijanjem ovih trasa Željeznice FBiH ostvarile su pretpostavke za rad privrednih subjekata naslonjenih na željeznički saobraćaj.Za sada, nesmetana proizvodnja obezbjeđena je za rudnike Đurđevik, Banovići i Dubrave u tuzlanskom bazenu, kao i za termoelektrane u Tuzli i Kaknju, te doprema sirovina za Arcelor Mittal u Zenici.
Naredni primarni zadatak je sanacija kontaktne mreže, kako bi se uspostavio i putnički saobraćaj na dionici Sarajevo-Zenica-Maglaj i dalje prema Doboju.

Dosadašnji radovi na probijanju trasa iznose više od 10 miliona KM, a procjena ukupne štete na sanaciji i revitalizaciji željezničke infrastrukture, iznosit će više desetina miliona KM. Zato su ŽFBiH uputile apel za međunarodnu pomoć svim željezničkim upravama u regionu i Evropi.

23.05.2014. http://www.nezavisne.com

Obustavljen transport rude ka Zenici

PRIJEDOR – Rudnik “ArselorMital” Prijedor obustavio je otpremu željezne rude prema partneru “ArselorMital” Zenica zbog prekida željezničkog saobraćaja, a proizvodnju rude sveo na minimum zbog popunjenih skladišnih kapaciteta, saopšteno je danas iz ovog preduzeća.
Ministar industrije, energetike i rudarstva Republike Srpske Željko Kovačević izjavio je da je Vlada naložila sanaciju oštećene pruge i da su “Željeznice Republike Srpske” u pregovorima s izvođačima radova.
Do prekida pruge došlo je u Kostajnici kod Doboja u dužini od 250 metara, kao i mjestima Prisoje i Kulaši u dužini od po 50 metara.
“ArselorMital Prijedor” uputio je ljudstvo i mašine put Doboja da bi pomogli kolegama u rekonstrukciji pruge, a počela je priprema i isporuka 2.000 metara kubnih kamena ka Doboju iz kamenoloma Drnovača nad kojim, takođe, eksploataciona prava ima ovaj rudnik.
Iz rudnika u Omarskoj mjesečno se prema Zenici otprema oko 160.000 tona rude, a otprema rude prema partnerima u Poljskoj i Češkoj odvija se po planu.

Radnici Željeznica FBiH ne idu kući dok prugu Brčko – Banovići ne saniraju u potpunosti
23 MAJ 2014 15:57 Azra Mesic Radio Televizija tuzlanskog kantona

Na bosanskohercegovačkim prugama su prave radne akcije. Traje obnova dionica uništenih poplavama i klizištima kako bi se ponovo uspostavio željeznički prevoz roba za domaću privredu. Ipak, pruga Brčko – Banovići cijelom dužinom neće biti prohodna još najmanje tri dana.
Dvodnevna proizvodnja uglja banovićkog Rudnika, od skoro 10 hiljada tona nije mogla čekati duže na prevoz prugom pa su rudničke mašine pomogle da se u rekordnom roku uspostavi saobraćaj prema Termoelektrani Tuzla.

“Jučer je normalizovana proizvodnja. Ta dva smo uspjeli nešto dostavit kamionima. Sad ide regularno prugom do Termoelektrane u Tuzlu, ali još nismo krenuli za Kakanj, zbog prekida na tamošnjoj dionici pruge”, kaže Munever Čergić, generalni direktor RMU Banovići. Na dionici preko Malina u Živinicama više nema problema, ali duž cijele pruge do Brčkog radnici Željeznica Federacije BiH sklanjaju zemlju sa pragova i šina, te popravljaju nasipe koje su odnijela klizišta. U Mramoru nema odmora. Akcija podsjeća na onu od prije više od 60 godina kad se gradila ova čuvena dionica.
Nijaz Muratović, šef Željezničke stanice Mramor kaže da su tu radnici stalno, 24 sata dnevno. “Radi se danonoćno. Izašli smo svi sa ove pruge, da što prije  završimo.”
Radove nadgleda Nedim Šabić, zamjenik direktora Željeznica FBiH, podružnica Tuzla. “Između stanica Mramor i Tinja imamo pet odrona i dva klizišta. Kad završimo, mislim da će ovo biti jedini izlaz prugom iz Federacije”, kaže on.
U toku je također i sanacija na dionicama širokog kolosijeka u Špionici i Ormanici. Osim rudnika, na popravak pruge Brčko – Banovići čekaju i tuzlanska Solana, lukavačka Koksara brčanska Šećerana, te brojne druge fabrike koje za prevoz robe koriste uglavnom željeznicu.

26.05.2014.   Služba za odnose s javnošću ŽFBiH

Svi putni pravci na prugama ŽFBiH prohodni

Svi putni pravci na prugama Željeznica FBiH od danas su prohodni i snabdijevanje privrednih subjekata vrši se neometano, uz laganu vožnju i pojačane mjere opreza!
Otklanjanjem i saniranjem 50 kriznih tačaka na određenim dionicama, omogućeno je povezivanje kompletne pruge na koridoru Vc od Doboja do Čapljine, uz pružne pravce na relaciji Tuzla- Zvornik, Tuzla-Brčko, Tuzla-Banovići i Tuzla-Doboj.
Dalje povezivanje Željeznica FBiH sa Banjom Lukom, odnosno, Hrvatskom i Srbijom zavisi od dinamike radova koje budu izvodili Željeznice RS, Hrvatske željeznice i Željeznice Srbije.

Procjena štete 8,3 miliona, sana cija oko 25 miliona KM

S obzirom na to da su u početnoj fazi štete na prugama ŽFBiH procijenjene na cca 8, 3 miliona KM, njihova sanacija će koštati barem tri puta više. Zbog nedostatka vlastitih sredstava za saniranje pružne mreže, ŽFBiH uputile su apel za pomoć međunarodnim željezničkim asocijacijama poput UIC-a, CER-a, ali i drugim željezničkim upravama.
U jeku borbe za osposobljavanjem željezničkog saobraćaja,  Željeznicama FBiH blokirani su računi, što je dovelo ovu kompaniju u situaciju da bukvalno ne može kupiti ni litar nafte, te ŽFBiH insistiraju na hitnoj deblokadi računa, kao i na što skorijem imenovanju Uprave, jer ova kompanija mjesecima posluje bez iste.
Krađa željeznih utega, kablova i drugog materijala i u redovnim, a naročito u vanrednim okolnostima, predstavlja direktan atak na sigurnost i živote svih čije je poslovanje i kretanje vezano uz prugu, te ŽFBiH apeluju nadležnim organima da poduzmu sve aktivnosti na otkrivanju i sankcionisanju počinitelja.
Zahvaljujući danonoćnom zalaganju željezničara, kritične tačke na dionicama od Sarajeva do Zenice i od Zenice do Maglaja otklonjene su još prije nekoliko dana i uspostavljen je prvo teretni, a potom i putnički saobraćaj uz pojačane mjere bezbjednosti. Otklanjanjem kritičnih tačaka u tuzlanskom području, pruge ŽFBiH konačno su u potpunosti uvezane i prohodne.

4.juni 2014. Radiosarajevo.ba
Kreću vozovi od Sarajeva do Doboja

Željeznice Republike Srpske saopštile su da će od sutra djelimično biti uspostavljen međunarodni putnički saobraćaj, odnosno da će do saniranja poplavom oštećene pruge vozovi saobraćati na relaciji Sarajevo-Doboj–Sarajevo, piše Fena.
Po redu vožnje u saobraćaju će biti vozovi sa polascima iz Sarajeva u 10.46 za Doboj i iz Doboja u 15.09 za Sarajevo.
Uspostavljanje kompletnog putničkog saobraćaja na relaciji Banja Luka – Doboj – Banja Luka, kao i međunarodnog na relaciji Sarajevo – Zagreb – Sarajevo planira se nakon završetka radova na sanaciji ugroženog dijela pruge.