Arnold Jung Lokomotivfabrik je proizvođač parnih lokomotiva, pogotovo lakih željezničkih lokomotiva u Kirchen (Sieg) Deutschland.
Kompanija je osnovana 13. Februara 1885. Godine kao Junger & Staimer OHG, odnosno Arnold Jung und Christian Staimer. Dvije godine nakon smrti Arnold Junga, 1913. godine je preimenovana u Arn. Jung Lokomotivfabrik G.m.b.H. Jungenthal. Godine 1976. proizvodnja lokomotiva prestaje u korist drugih proizvoda, kao što su alatnih strojevi, dizalice, konzole mostova i sl.
30. Rujna 1993. proizvodnja prestaje i tvornicu se zatvorila. Međutim, mladi Jungenthal GmbH ustraje kao “Junge Wehrtechnik GmbH” i u otvorenom prostoru tvornice pored muzejskih lokomotiva je danas trgovinski i prodajni centar hranom.
U proteklih stotinu godina tvornica GmbH je proizvela više od 12.800 lokomotiva, uključujući i nešto više od 1.000 na komprimirani zrak – rudarskih lokomotiva, 650 električnih lokomotiva i 4.600 parnih lokomotiva. Najveći broj otpada na dizelske lokomotive i proizvedeno je gotovo 6500 komada. Posljednja Lokomotiva je isporučena maja 1987. pod rednim brojem 14286.
Arnold Jung. Od 1897. godine je bio stalni dobavljač za Prusku državnu željezničku upravu pa su se na terenu parne lokomotive zvale „Pruski tip“ T3; G8,1; G8,2; G8,2 i 9,3. Slijedi serija spremnika motora 64 i 80, a serija 41 za njemačke državne željeznice, DeutschStaatsbahnen. Tokom drugog svjetskog rata, za DB, proizvodi se serija 23, 50 i 52.
Međutim, većina isporučenih vozila išla je u privatne i industrijske željeznice u zemlji i inostranstvu. Strojevi s različitim širinama kolosijeka i osi sekvenci, isporučivani su, osim Evrope, u Sjevernu i Južnu Ameriku, Afriku i Indoneziju.
Ovom prilikom djelomično objavljejem rijetku skriptu-katalog (u mom vlasništvu) parnih lokomotiva kompanije Arn. Jung Lokomotivfabrik G.m.b.H. Jungenthal štampane 1940. godine.
Klikom na link ispod možete pregledati pdf dokument:
Arn. Jung Lokomotivfabrik G.m.b.H. Jungenthal