Red vožnje Beč (Wien / Vienna) – Banja Luka 1882. godine

Trudimo se da svaki članak na neki način bude ekskluzivan sa rijetkim arhivskim materijalima te ovaj put objavljujemo red vožnje vozova na relaciji Beč – Banja Luka – Beč sa važnošću od april 1882. godine.

Iz istorije o građenju pruga normalnog kolosijeka širine 1.435 mm

Redovan željeznički saobraćaj između Beča, Zagreba i Siska uspostavljen je 1862. godine. Pruga Sisak – Sunja – (Volinja) Dobrljin puštena je u saobraćaj 10. aprila 1882. godine sa Hrvatske strane. Što se tiče Bosanske strane pruga normalnog kolosijeka Dobrljin  – Banja luka izgrađena je i puštena u saobraćaj decembra 1872. godine da bi krajem 1875. bila ukinuta za saobraćaj.

Nakon Berlinskog kongresa 1878. godine Bosna i Hercegovina dolazi pod vlast Austro-Ugarske. Nakon obnove i popravke postojeće pruge željeznički saobraćaj između Banja Luke i Prijedora uspostavlja se 1. decembra 1878. godine, a do Dobrljina 24. marta 1879. godine.   

Prva bosanskohercegovačka željeznička pruga Banja Luka-Dobrljin dobila je dugo željenu vezu sa željeznicama Austro-Ugarske tako da je pruga Banja Luka – Beč i prema Budimpešti puštena u saobraćaj 10. aprila 1882. godine.

U prilogu foto galerije (dva priloga) možete vidjeti prvi red vožnje Beč – Banja Luka – Beč za mart/april 1882. godine.